Klemens Dominik, Wydatki marketingowo-promocyjne jako koszt podatkowy przedsiębiorstw farmaceutycznych

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autor:

Wydatki marketingowo-promocyjne jako koszt podatkowy przedsiębiorstw farmaceutycznych

Poniższy komentarz poświęcony jest rozliczeniu na gruncie podatku dochodowego od osób prawnych wydatków na typowe czynności marketingowo-promocyjne producentów oraz dystrybutorów wyrobów farmaceutycznych, obejmujące m.in. działania przedstawicieli handlowych, akcje promocyjne, szkolenia dla lekarzy i aptekarzy jak również nieodpłatne przekazania określonych wyrobów. Problematyka niniejszego komentarza pozostaje również aktualna dla innych branż. Podatkowe rozliczenie wydatków na cele marketingowe wiąże się bowiem z powszechnymi wątpliwościami wynikającymi z interpretacji zgodności przepisów o reprezentacji i reklamie. Komentarz nie stanowi natomiast wykładni przepisów prawa farmaceutycznego. Opisanie skutków podatkowych poszczególnych czynności promocyjnych w ramach niniejszego komentarza, nie może być interpretowane jako potwierdzenie ich dopuszczalności czy też zgodności z przepisami prawa farmaceutycznego.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX