Marciniak Jarosław, Wskaźniki i parametry obrazujące obszary działań HR w organizacji

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autor:

Wskaźniki i parametry obrazujące obszary działań HR w organizacji

Truizmem jest stwierdzenie, iż kluczem do sukcesu firmy są jej pracownicy. Okazuje się jednak, że hasło to zbyt często stanowi tylko pustą deklarację. Kiedy pojawiają się konkretne pytania: jak bardzo zatrudnieni stanowią „klucz do sukcesu”, w jakim stopniu są nim tak naprawdę, co jest najważniejsze w tym „kluczu”, okazuje się, że łatwa i szybka odpowiedź nie zawsze jest możliwa. To problem wielu przedsiębiorców. O ile posiadają oni dane dotyczące kwestii zatrudnienia w skali makro, o tyle często brak im szczegółowej, obrazowej informacji o przełożeniu potencjału zatrudnienia na efekty działalności biznesowej. To samo dotyczy funkcji personalnej – tutaj w praktyce informacji jest jeszcze mniej. Aby uzyskać odpowiedź na pytanie dotyczące związku zatrudnienia z efektywnością organizacji, potrzebne jest przyjrzenie się bardzo szczegółowo każdej składowej funkcji personalnej. W związku z tym należy określić obszary zainteresowania, mierniki, wskaźniki oraz poziomy spełnienia oczekiwań w każdej z tych składowych.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX