Leśnikowska-Marciniak Monika, Wpływ na klienta, wpływ na pracownika - w pułapce manipulacji

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autor:

Wpływ na klienta, wpływ na pracownika - w pułapce manipulacji

Wiele zmieniło się w postrzeganiu drogi do sukcesu przez ostatnie 15 lat. W latach 90. główną wagę przywiązywano do uczenia pracowników, zwłaszcza tych z branży handlowej, usługowej, promocyjnej efektywnych technik sprzedaży. Metody te opierały się głównie na manipulacji klientem. Właściciele firm pragnęli dobrych wyników za wszelka cenę. Na szczęście to podejście powoli przechodzi do lamusa, choć jeszcze wiele firm nisko kłania się trenerom, którzy nauczą pracowników, jak podbić sprzedaż poprzez oddziaływanie psychologiczne. Ludzie uczeni są, jak postępować z klientami, z ich uczuciami, jak budować zaufanie do siebie i firmy, jak zmieniać opinie i postawy klientów, jak nakłaniać ich do zmiany swojego postępowania nie wywołując w nich oporu i niechęci. Warto poznać sposoby wywierania wpływu nie ze względu na użyteczność stosowania, ale ze względu na umiejętność rozpoznawania działań etycznych od nieetycznych.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX