Wyrwiński Michał, Utrata informacji przez posiadacza rachunku w ramach usług bankowości elektronicznej

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Nieaktualny, stan prawny na: 24 października 2011 r.
Autor:

Utrata informacji przez posiadacza rachunku w ramach usług bankowości elektronicznej

Komentarz opisuje konsekwencje wynikające z utraty informacji klienta usług bankowości elektronicznej. Uregulowania dotyczące kwestii bankowości elektronicznej znajdują się w ustawie o elektronicznych instrumentach płatniczych. Analizując wybrany problem autor opisuje sytuację utraty informacji w wyniku użytkowania karty płatniczej jako podstawowego środka w bankowości elektronicznej. Na podstawie wspomnianej ustawy należy wyróżnić dwie sytuacje: przekazanie informacji oraz utratę informacji. Pierwsza odnosi się do sytuacji, w której posiadacz udostępni kartę płatniczą bądź ujawni kod identyfikujący, w wyniku takiego działania posiadacz rachunku ponosi odpowiedzialność za ujawnienie kodu bądź równoważnej z nim informacji, jak również za udostępnienie instrumentu płatniczego. Odmienną sytuacją jest utrata informacji, bądź środka płatniczego, w tym wypadku karty płatniczej.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX