Karciarz Mateusz, Makowski Kamil, Ustawa krajobrazowa w kampanii wyborczej

Komentarze praktyczne
Opublikowano: LEX/el. 2015
Status: Aktualny
Autorzy:

Ustawa krajobrazowa w kampanii wyborczej

Wejście w życie przepisów ustawy z dnia 24 kwietnia 2015 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu, zwanej ustawą krajobrazową, w znaczny sposób wpłynie na zaaranżowanie powierzchni reklamowej w krajobrazie jednostek samorządu terytorialnego. W związku ze sformułowaniem definicji legalnej reklamy, a także znowelizowaniem szeregu ustaw odnoszących się do kwestii związanych z ich rozmieszczaniem ustawodawca opracował kompleksowy system kształtowania krajobrazu. Samorządy w świetle przepisów ustawy będą musiały diametralnie zmienić politykę i podejście do działalności reklamowej. Organy uzyskały szereg kompetencji związanych z kształtowaniem krajobrazu, w tym również poprzez możliwość wpływania na ograniczanie zjawiska chaotycznego, niekontrolowanego rozmieszczania reklam. Jednocześnie w związku z umieszczanymi reklamami usankcjonowano nie tylko mechanizm odpłatności z tego tytułu, ale również formę represji w sytuacji, gdy zostaną one umieszczone wbrew obowiązującym regulacjom.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX