Bukowski Marcin, Orda Magda, Ukryta moc wiedzy

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autorzy:

Ukryta moc wiedzy

Wiedza jest jednym z podstawowych czynników decydujących o przewadze konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku. Powstaje ona w wyniku komunikacji międzyludzkiej, dlatego też w firmie musi być odpowiednia kultura organizacyjna „przyjazna dla wiedzy”. Omówiono dwa rodzaje wiedzy, tzw. wiedzę „jawną” i „ukrytą”. Ta pierwsza jest konsekwencją wiedzy „ukrytej” - niezwerbalizowanej, subiektywnej, wynikającej z indywidualnych doświadczeń pracowników organizacji. Przedstawiono koncepcję zarządzania wiedzą „ukrytą” oraz formy organizacji pracy pracowników wiedzy: tzw. „sieci uczestnictwa” oraz „wspólnoty wymiany doświadczeń”. Nawiązano także do roli, jaką odgrywają w zarządzaniu wiedzą systemy informatyczne.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX