Fazlagić Jan, Uczenie się w organizacji cz. 1 – organizacja, która się uczy

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autor:

Uczenie się w organizacji cz. 1 – organizacja, która się uczy

Podstawowym wyzwaniem dla zarządów współczesnych firm jest motywowanie swoich podwładnych do tego, aby byli bardziej przedsiębiorczy w zakresie nabywania, wykorzystywania i dzielenia się wiedzą.

Pablo Picasso powiedział „Kiedy mówią ci, żebyś dorósł, mają na myśli, żebyś przestał rosnąć”. Pracownicy we współczesnych organizacjach powinni mieć nie tylko obowiązek, ale także prawo do uczenia się. Uczenie organizacyjne jest w pewnym sensie kolektywizacją uczenia indywidualnego w obrębie organizacji. Kolektywne uczenie pojawia się jako dodatek do procesu uczenia na poziomie indywidualnym i może nawet pojawić się niezależnie od każdej jednostki. Warto zauważyć, że indywidualne uczenie się nie zawsze jest zjawiskiem pozytywnym, ponieważ pracownicy mogą nauczyć się czegoś negatywnego z punktu widzenia firmy (np. jak unikać wykrycia przez kontrolę nieprawidłowości), lub mogą uczyć się doskonalić tylko własną pracę bez korzyści dla zespołu.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX