Sławatyniec Łukasz, Trend w decyzjach GIF w zakresie reklamy produktów leczniczych w 2012 r.

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autor:

Trend w decyzjach GIF w zakresie reklamy produktów leczniczych w 2012 r.

Rok 2012 nie obfitował ani w liczne decyzje sankcjonujące praktyki stosowane przez firmy, ani w nowelizację prawa farmaceutycznego w zakresie reklamy produktów leczniczych. Niemniej w roku tym uwydatnił się trend Głównego Inspektora Farmaceutycznego (GIF) do umarzania postępowań w zakresie reklamy produktów leczniczych. W latach wcześniejszych zdecydowana większość wszczynanych postępowań kończyła się nałożeniem sankcji na podmioty prowadzące niezgodną z prawem reklamę produktów leczniczych. Nie jest to jednak, jak się niektórym wydaje, wynik liberalizacji tradycyjnie dość konserwatywnego podejścia urzędników do reklamy produktów leczniczych, ale wynik zmian w formalnym podejściu do prowadzonych postępowań.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX