Kossowska Małgorzata, Sołtysińska Iwona, Szkolenie jako projekt

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autorzy:

Szkolenie jako projekt

Istnieje potrzeba zarządzania systemami szkoleń tak jak systemami projektowymi. Po pierwsze, każde szkolenie (projekt) powinno mieć jasno zdefiniowany początek oraz koniec, który następuje, gdy zostaną osiągnięte cele projektu lub gdy okaże się, że cele te w danym momencie nie mogą zostać zrealizowane (szkolenie traktuje się wtedy jako cykl, który nie kończy się wraz z ostatnimi zajęciami). Po drugie, istotą szkolenia (projektu) jest tworzenie produktów lub usług, które wcześniej nigdy nie istniały - w toku realizacji muszą być wypracowane i redefiniowane unikatowe cechy produktu. Traktując szkolenie jako projekt, należy uwzględnić sześć elementów wyznaczających pracę nad nim: wybór projektu, planowanie prac, realizację zadań, kontrolę efektów i miniefektów, ocenę, zakończenie. Skuteczne zarządzanie projektami wymaga wiedzy dotyczącej zarządzania jakością, kosztami, zleceniami, ryzykiem. Głównym problemem jest synchronizowanie prac poszczególnych zespołów zaangażowanych w projekt. W końcowej części rozważono najczęstsze przyczyny porażek projektów.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX