Neckar Jacek, Niedźwieńska Agnieszka, Stres w miejscu pracy - jak go zmierzyć?

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autorzy:

Stres w miejscu pracy - jak go zmierzyć?

Stres jest subiektywną interpretacją czynników stresogennych lub subiektywnym sposobem ich doświadczania. W chwili obecnej stres stał się typową cechą pracy. Zasadniczo wyróżnia się trzy kategorie napięć: zachowaniowe, fizyczne i psychiczne. Do badania stresu w miejscu pracy zaproponowano model wymagania - kontrola/wsparcie, a do pomiaru stresu - PMI (Pressure Management Indicator - Wskaźnik Radzenia Sobie z Napięciem). Narzędzie mierzy nie tylko czynniki stresogenne, ale również ich skutki. Następnie podano dokładny opis wszystkich elementów modelu, będących zarazem podskalami kwestionariusza, oraz próbkę 10 pozycji testowych - pytań z jednej podskali.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX