Mandrosz Joanna, Strategiczne zarządzanie relacjami z klientami

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autor:

Strategiczne zarządzanie relacjami z klientami

W artykule omówiono nową koncepcję dotyczącą zasad kierowania firmą – strategiczne zarządzanie relacjami. Autorzy tej koncepcji, amerykańscy biznesmeni i konsultanci Richardson, Vidaurreta i Gorman proponują podejście, zgodnie z którym relacje są strategicznymi aktywami firmy. Zasadami, którymi należy się kierować stosując strategiczne zarządzanie relacjami są: określanie właścicieli relacji, przekształcanie kontaktów w więzi, przyjęcie podejścia „korzyść za korzyść”, poznanie udziałowców, unikanie niszczycieli relacji i maksymalizowanie długoterminowej wartości relacji. Omówiono cechy idealnego dyrektora ds. relacji oraz wskazania dla dobrego zarządzania relacjami przez działy HR.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX