Guryn Halina, SCA, czyli metoda diagnozy kompetencji handlowców

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autor:

SCA, czyli metoda diagnozy kompetencji handlowców

Na naszym rynku od niedawna funkcjonuje nowe narzędzie do diagnozy kompetencji sprzedawców SCA (Sales Competency Assessment) wprowadzone przez firmę Persona Global Polska. Metoda koncentruje się na procesach, technikach oraz zachowaniach handlowców i pozwala je ocenić w oparciu o 13 kluczowych kompetencji. W tekście zawarty jest opis zestawu kluczowych mierników oceny kompetencji sprzedawców oraz charakterystyka najważniejszych cech badania i sposób jego realizacji. Artykuł pokazuje metody prowadzenia analizy, a także korzyści, jakie firma może odnosi dzięki zastosowaniu SCA. Ważnym uzupełnieniem artykułu są studia przypadków, prezentujące w praktyce to narzędzie diagnozy kompetencji. Artykuł warto polecić zarówno menedżerom HR, jak i menedżerom sprzedaży, którym zadaniem jest regularne prowadzenie procesu oceny kompetencji pracowników działów sprzedaży w firmie.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX