Mandrosz Joanna, Sabotaż pracowniczy
Sabotaż pracowniczy
Artykuł analizuje zjawisko sabotażu pracowniczego, rozumianego jako świadome i celowe działanie pracownika na szkodę pracodawcy, np. poprzez niszczenie, kradzież, sprzeniewierzenie, unikanie pracy, bumelanctwo, niedbalstwo itd. Zjawisko to jest częste we współczesnych firmach. Przytaczane są badania Gestmanna (2001) i innych autorów wskazujące na fakt, iż sabotażu dopuszczają się najczęściej pracownicy czujący się skrzywdzonymi przez swoją firmę, a jeszcze częściej - przez swojego bezpośredniego przełożonego. Sabotaż jest więc aktem zemsty na firmie. Artykuł proponuje także metody zapobiegania sabotażowi (wśród nich „Dekalog zarządzania”), z których większość związana jest z doskonaleniem umiejętności zarządczych kadry menedżerskiej.
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX