Żmijewski Michał, Rewolucja w ochronie konsumentów - co się zmienia dla przedsiębiorcy?

Komentarze praktyczne
Opublikowano: LEX/el. 2023
Status: Aktualny
Autor:

Rewolucja w ochronie konsumentów - co się zmienia dla przedsiębiorcy?

Od 1.01.2023 r. w polskim porządku prawnym obowiązują przepisy modyfikujące zasady reklamacji konsumenckich opartych na reżimie rękojmi oraz wprowadzające nową regulację dotyczącą usług i treści cyfrowych. Zmiana podyktowana była wymogiem implementacji dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/771 z 20.05.2019 r. w sprawie niektórych aspektów umów sprzedaży towarów, zmieniającej rozporządzenie (UE) 2017/2394 oraz dyrektywę 2009/22/WE i uchylającej dyrektywę 1999/44/WE – dalej dyrektywa towarowa – oraz dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/770 z 20.05.2019 r. w sprawie niektórych aspektów umów o dostarczanie treści cyfrowych i usług cyfrowych – dalej dyrektywa cyfrowa. Nowe przepisy wiążą się dla przedsiębiorców z koniecznością wdrożenia zmian w stosowanych w obrocie wzorcach umownych (wzorach umów, regulaminach, ogólnych warunkach świadczenia usług) oraz wymagają odpowiedniego dostosowania procedur reklamacyjnych.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX