Zimna Tamara, Reklama produktów leczniczych w przedsiębiorstwie podmiotu leczniczego
Reklama produktów leczniczych w przedsiębiorstwie podmiotu leczniczego
Artykuł omawia zasady prowadzenia reklamy produktów leczniczych w zakładzie leczniczym podmiotu leczniczego. W komentarzu opisano dwa rodzaje reklamy wyodrębnione ze względu na rodzaj adresata: reklamę kierowaną do publicznej wiadomości i reklamę kierowaną do osób uprawnionych do wystawiania recept. Przedstawiono wymóg prowadzenia ewidencji dostarczanych próbek produktów leczniczych stanowiący warunek reklamy polegającej na bezpłatnym dostarczaniu próbek. Wskazano także warunki odpowiedzialności świadczeniodawcy i lekarza za nieprzestrzeganie zakazu odwiedzin przedstawicieli handlowych i medycznych w godzinach pracy lekarzy, jak również odpowiedzialność karną za przyjmowanie korzyści materialnych oraz za zwiększanie sprzedaży refundowanych leków lub wyrobów medycznych.
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX