Kondrat Mariusz, Reklama leków w aptece po 1 stycznia 2012 r.

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Nieaktualny, stan prawny na: 31 grudnia 2022 r.
Autor:

Reklama leków w aptece po 1 stycznia 2012 r.

Komentarz przedstawia analizę wpływu uchwalonej w maju 2011 r. ustawy o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych w kontekście prowadzenia reklamy leków w aptekach. Polski system prawny przewiduje generalnie swobodę reklamy, wytyczając trzy granice: niedopuszczalność reklamy będącej czynem nieuczciwej konkurencji, zakaz umieszczania reklamy w określonych miejscach, zakaz reklamowania określonych towarów i usług z uwagi na ich cechy. Z uwagi na fakt, że konkurencja jest jedną z podstawowych zasad ustrojowych gospodarki rynkowej, a wolność gospodarcza polega m.in. na swobodzie prowadzenia reklamy, zmiana sytuacji prawnej wynikająca z zakazu reklamy działalności aptek w kontekście reklamy produktów leczniczych budzi niepokojące kontrowersje nie tylko dla aptek, ale również konstytucjonalistów i praktyków prawa.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX