Mandrosz Joanna, Regulacje firmowe wobec używania mediów społecznościowych przez pracowników

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autor:

Regulacje firmowe wobec używania mediów społecznościowych przez pracowników

Żyjemy w czasach rozkwitu mediów społecznościowych. Portale takie jak Twitter, Facebook, YouTube czy LinkedIn stają się podstawowymi źródłami informacji, metodą komunikacji, sposobem podtrzymywania relacji interpersonalnych dla wielkich rzesz ludzkich.

Jednym z dobrodziejstw tych mediów – w odbiorze ich użytkowników – jest ich szeroki zasięg i międzynarodowy charakter. W swojej grupie znajomych niemal każdy uczestnik ma zarówno przyjaciół, z którymi spotyka się na co dzień, osoby, które poznał lata temu w odległym zakątku świata, osoby, których nie zna w rzeczywistości, a także kolegów z obecnego czy poprzednich miejsc zatrudnienia. Nie trzeba dodawać, że niemal każda informacja zamieszczona na takich portalach może zostać w znacznym stopniu rozpowszechniona, co z jednej strony stwarza duże szanse, z drugiej – niesie zagrożenia. Z ogromnej szansy tworzonej przez media społecznościowe korzystają osoby czy firmy prowadzące marketing swoich usług. Z zagrożeniami mierzą się osoby lub firmy, których niejawne informacje mogą zostać w mediach społecznościowych upublicznione. Z użyciem tych mediów mogą wiązać się także inne problemy pracodawców, związane z charakterem i skutkami wypowiedzi pracowników w sieci.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX