Marciniak Jarosław, Rady pracowników - obowiązek informowania pracowników i przeprowadzania z nimi konsultacji

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Nieaktualny, stan prawny na: 13 czerwca 2008 r.
Autor:

Rady pracowników - obowiązek informowania pracowników i przeprowadzania z nimi konsultacji

Zgodnie z ustawą z dnia 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji w zakładach pracy zatrudniających więcej niż 100 osób będą mogły powstawać nowe przedstawicielstwa – rady pracowników. W zakładach pracy, liczących od 50 do 99 osób, rady będą mogły być tworzone od 2008 r. W komentarzu przedstawiono cele i regulacje zawarte w ustawie o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji. Omówiono m.in. skład rad pracowniczych, ich powoływanie i sposób funkcjonowania. Wskazano zakres konsultacji spraw dotyczących firmy oraz ochronę stosunku pracy członków rady.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX