Szkurłat Adam, Przetwarzanie danych osobowych na potrzeby marketingu bezpośredniego

Komentarze praktyczne
Opublikowano: LEX/el. 2023
Status: Aktualny
Autor:

Przetwarzanie danych osobowych na potrzeby marketingu bezpośredniego

1.Wprowadzenie

Działania o charakterze marketingowym i wizerunkowym stanowią istotny element strategii działania przedsiębiorców. Oczywiste jest, że dotarcie do nowych odbiorców oferowanych usług czy dbałość o dotychczas nawiązane kontakty biznesowe wiążą się z przetwarzaniem danych osobowych (niekiedy wolumen tych danych osobowych jest znaczący i obejmuje setki tysięcy rekordów). Samo pojęcie marketingu bezpośredniego nie ma swojej definicji legalnej. Jego istotę dobrze oddaje natomiast definicja zawarta w załączniku do porozumienia z 28.01.2008 r. pomiędzy Generalnym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych a Stowarzyszeniem Marketingu Bezpośredniego . Uznano w nim, że marketing bezpośredni to przesyłanie podmiotowi danych za pomocą dostępnych środków komunikacji tradycyjnej oraz za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym za pomocą poczty elektronicznej, jakichkolwiek materiałów reklamowych, promocyjnych lub informacyjnych, w celu wywołania określonej reakcji podmiotu danych, w szczególności w...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX