Strojny Mariusz, Proces tworzenia i nabywania wiedzy

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autor:

Proces tworzenia i nabywania wiedzy

Wiedza, od której zależy rozwój organizacji może powstawać zarówno wewnątrz niej (tworzenie), jak i poza nią (nabywanie wiedzy). Racjonalnie zarządzane przedsiębiorstwo powinno korzystać z obu rodzajów wiedzy. W artykule scharakteryzowano metody i koncepcje tworzenia wiedzy, takie jak: działy B+R, uniwersytety firmowe, pracownicy wiedzy, metody twórczego zarządzania, wspólnoty praktyków oraz spirale wiedzy. Drugi podrozdział omawia najbardziej efektywne sposoby nabywania wiedzy, takie jak: współpraca z klientami, inwestorzy strategiczni, badania rynkowe, szkolenia zewnętrzne, prasa fachowa, bazy danych, benchmarking, wywiad gospodarczy.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX