Fortak-Karasińska Katarzyna, Prezenty na rzecz kontrahentów a koszty uzyskania przychodu w podatkach dochodowych - omówienie orzecznictwa

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Nieaktualny, stan prawny na: 5 września 2023 r.
Autor:

Prezenty na rzecz kontrahentów a koszty uzyskania przychodu w podatkach dochodowych - omówienie orzecznictwa

W warunkach znacznej konkurencyjności funkcjonowania polskich przedsiębiorców na rynku towarów i usług istotnym czynnikiem staje się dobór odpowiedniej strategii marketingowej i promowanie przedsiębiorstwa wśród kontrahentów. Powszechnie występującym elementem działań marketingowych jest przekazywanie upominków i gadżetów klientom (kubków, długopisów, akcesoriów komputerowych i elektronicznych), co w zamierzeniu przedsiębiorców wpływać ma na pozytywny odbiór firmy bądź marki na rynku i ostatecznie na zwiększenie sprzedaży i rozszerzenie zbytu. Działania takie z całą pewnością są uzasadnione z punktu widzenia interesów przedsiębiorców, wywołują skutki także na gruncie podatków dochodowych. Szczególnie istotna jest w tym zakresie odpowiedź na pytanie, czy wydatki związane z zakupem upominków przekazywanych klientom mogą stanowić koszty uzyskania przychodów przedsiębiorcy.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX