Srokosz Witold, Prawo do informacji konsumenta usług bankowych świadczonych na odległość według regulacji unijnych

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autor:

Prawo do informacji konsumenta usług bankowych świadczonych na odległość według regulacji unijnych

1.Akty prawne dotyczące ochrony konsumenta usług bankowych świadczonych na odległość w Unii Europejskiej

W Unii Europejskiej przykłada się dużą wagę do problematyki ochrony praw konsumenta, stąd też powstała dosyć znaczna ilość unijnych aktów prawnych regulujących tę problematykę. Dla niniejszej analizy są jednak istotne tylko te, które bezpośrednio dotyczą ochrony konsumenta usług bankowych świadczonych na odległość.

Najważniejszym aktem prawnym Unii dla świadczenia usług finansowych na odległość, zawierającym głównie regulacje prokonsumenckie, jest dyrektywa 2002/65/EC o świadczeniu usług finansowych na odległość . Jej zakres przedmiotowy obejmuje usługi finansowe (w tym usługi bankowe) sprzedawane za pomocą współczesnych środków elektronicznych służących do porozumiewania się na odległość, przede wszystkim poprzez Internet, a jej celem jest regulacja aktów prawnych członków Unii, dotyczących wykonywanego na odległość marketingu usług finansowych przeznaczonych dla konsumenta. Zwrot „marketing wykonywany na odległość” (distancemarketing) należy rozumieć szeroko, jako sprzedaż usług...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX