Śliwka Marcin, Praktyka pozyskiwania danych osobowych od pacjentów przebywających w szpitalach przez firmy marketingowe

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Nieaktualny, stan prawny na: 5 lutego 2019 r.
Autor:

Praktyka pozyskiwania danych osobowych od pacjentów przebywających w szpitalach przez firmy marketingowe

W polskich szpitalach masowo zaczęły pojawiać się przypadki zbierania danych osobowych przez przedstawicieli firm marketingowych. Często tego typu sytuacje występują przy okazji narodzin dziecka, gdzie oferuje się świeżo upieczonym matkom prezenty „powitalne” zawierające pieluchy, produkty do pielęgnacji dziecka oraz ulotki informacyjne. Przy tego typu sytuacjach pacjenci są proszeni o uzupełnienie ankiety, która w rzeczywistości jest aktem zgody na przetwarzanie danych osobowych. Tak uzyskane dane są następnie przekazywane firmom zajmującym się m.in. telemarketingiem. Zdarza się, iż w procesie pozyskiwania danych osobowych biorą udział m.in. osoby wykonujące zawód medyczny w danym szpitalu.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX