Leśnikowska-Marciniak Monika, Pracownik i pracodawca w obliczu restrukturyzacji – wymiar społeczny i psychologiczny
Pracownik i pracodawca w obliczu restrukturyzacji – wymiar społeczny i psychologiczny
Restrukturyzacje jako procesy są prowadzone przede wszystkim dlatego, iż utrzymywanie konkurencyjności przedsiębiorstw nie jest możliwe bez radykalnych zmian w zakresie wykorzystania potencjału społecznego. Jego nowe, odpowiednie ułożenie może zapewnić znacznie lepsze rezultaty ekonomiczne firmy. Działania tego typu są w każdej sytuacji rynkowej w kręgu zainteresowań bardzo dużej ilości firm (nie tylko w czasie kryzysu), umiejętnie przeprowadzone mogą przyczynić się do oszczędności finansowych i wiązać się z redukcją zatrudnienia – bez ponoszenia nadmiernych kosztów społecznych. Wobec powyższego niezbędne staje się uświadomienie przyczyn problemu oraz wypracowanie rozwiązań, zabezpieczających interesy pracodawców i pracowników na wszelkich poziomach podlegających zmianom. Osiągnąć to można tylko poprzez zapewnienie społecznie akceptowalnych ram dla procesów restrukturyzacyjnych.
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX