Szewczyk Helena, Pozycja sekretarza w strukturze urzędu jednostki samorządu terytorialnego

Komentarze praktyczne
Opublikowano: LEX/el. 2013
Status: Aktualny
Autor:

Pozycja sekretarza w strukturze urzędu jednostki samorządu terytorialnego

Sekretarz zajmuje szczególną pozycję wśród pracowników samorządowych ze względu na zakres pełnionych zadań oraz bezpośrednią podległość kierownikowi urzędu. Nie ma on jednak ustawowo określonego katalogu zadań i kompetencji oraz nie jest organem danej jednostki samorządu terytorialnego, np. gminy. W ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych – dalej u.p.s., zwanej również pragmatyką samorządową, ustawodawca wskazał jedynie przykładowo możliwe kompetencje sekretarza. Zatem status prawny sekretarza i jego zakres kompetencji w danej gminie zależy od decyzji wójta (burmistrza, prezydenta), starosty oraz marszałka.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX