Kossowska Małgorzata, Sołtysińska Iwona, Polityka szkoleniowa a zarządzanie zmianą

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autorzy:

Polityka szkoleniowa a zarządzanie zmianą

W ciągle ewoluującym otoczeniu przedsiębiorstw zarządzanie zmianą staje się koniecznością. Wyznacza ono kierunki w rozwoju potencjału pracowników, a szkolenia skutecznie ułatwiają wprowadzanie wszelkich zmian. Ważne jest, by szkolenia, tak jak każdą zmianę, zawsze doprowadzać do końca - wiedzę bowiem najlepiej przyswaja się w „domkniętych pakietach”. W celu przełamania oporu wobec zmian u pracowników można stosować następujące taktyki: kształcenie, współuczestnictwo, ułatwianie i wsparcie, negocjacje, kooptację, manipulację, przymus. Odniesienie zarządzania zmianą do szkoleń pomaga uzyskać i utrzymać oczekiwane efekty szkolenia. Pozwala przygotować osobę szkoloną do stosowania nowo nabytej wiedzy, umiejętności czy postaw w codziennej pracy. By tak się stało, w każdą zmianę powinny być zaangażowane następujące osoby: promotorzy zmiany, agenci zmiany, adresaci zmiany.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX