Masłowski Jarosław, Pełnomocnictwa w sprawach z zakresu prawa pracy
Pełnomocnictwa w sprawach z zakresu prawa pracy
Stronami stosunku pracy są pracodawca i pracownik. To oni podejmują decyzję o nawiązaniu stosunku pracy oraz o warunkach pracy i płacy, mogą inicjować wprowadzenie zmian tych warunków w czasie trwania zatrudnienia, a także podjąć decyzję o jego rozwiązaniu. Jednak czy oznacza to, że wszystkich czynności prawnych związanych ze stosunkiem pracy muszą dokonywać osobiście? Kto może dokonywać tych czynności w imieniu pracodawcy będącego jednostką organizacyjną? Na gruncie polskiego prawa cywilnego, co do zasady można dokonać czynności prawnej przez przedstawiciela. Jedną z form takiego przedstawicielstwa jest pełnomocnictwo, czyli umocowanie do działania w cudzym imieniu oparte na oświadczeniu reprezentowanego. Czy takiego pełnomocnictwa może udzielić także pracodawca?
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX