Masłowski Jarosław, Pełnomocnictwa w sprawach z zakresu prawa pracy

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Nieaktualny, stan prawny na: 17 października 2015 r.
Autor:

Pełnomocnictwa w sprawach z zakresu prawa pracy

Stronami stosunku pracy są pracodawca i pracownik. To oni podejmują decyzję o nawiązaniu stosunku pracy oraz o warunkach pracy i płacy, mogą inicjować wprowadzenie zmian tych warunków w czasie trwania zatrudnienia, a także podjąć decyzję o jego rozwiązaniu. Jednak czy oznacza to, że wszystkich czynności prawnych związanych ze stosunkiem pracy muszą dokonywać osobiście? Kto może dokonywać tych czynności w imieniu pracodawcy będącego jednostką organizacyjną? Na gruncie polskiego prawa cywilnego, co do zasady można dokonać czynności prawnej przez przedstawiciela. Jedną z form takiego przedstawicielstwa jest pełnomocnictwo, czyli umocowanie do działania w cudzym imieniu oparte na oświadczeniu reprezentowanego. Czy takiego pełnomocnictwa może udzielić także pracodawca?

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX