Falkowska Magdalena, Organizacja obsługi zamówień publicznych

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Nieaktualny, stan prawny na: 31 grudnia 2020 r.
Autor:

Organizacja obsługi zamówień publicznych

Jednym z celów nowelizacji przepisów dotyczących zamówień publicznych było usprawnienie i uporządkowanie działań zamawiającego w trakcie przygotowania i prowadzenia postępowania oraz realizacji umowy. Cele te mogą być osiągnięte dzięki sprawnej organizacji po stronie zamawiającego. Nowe przepisy precyzują znane dotychczas instytucje i wprowadzają nowe. Impulsem do wprowadzenia zmian w tym zakresie są dyrektywa 2014/24/UE z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie zamówień publicznych, uchylająca dyrektywę 2004/18/WE z dnia z 28 marca 2014 r. (Dz. Urz. UE L 94, s. 65) oraz dyrektywa 2014/25/UE z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie udzielania zamówień przez podmioty działające w sektorach gospodarki wodnej, energetyki, transportu i usług pocztowych, uchylająca dyrektywę 2004/17/WE z dnia 28 marca 2014 r. oraz doświadczenia zamawiających zdobyte na gruncie dotychczasowych regulacji.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX