Dąbrowska Dorota, Obowiązki pracodawcy przy przekazywaniu świadczeń pracownikom

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Nieaktualny, stan prawny na: 4 października 2021 r.
Autor:

Obowiązki pracodawcy przy przekazywaniu świadczeń pracownikom

Pracodawcy często poza wynagrodzeniem oferują pracownikom dodatkowe, nieodpłatne lub częściowo odpłatne świadczenia. Dokonywanie tych świadczeń pociąga za sobą obowiązki związane z odprowadzeniem zaliczek na podatek dochodowy oraz składek na ubezpieczenia społeczne. Przychodem pracowników jest wynagrodzenie z tytułu stosunku pracy oraz wartość innych świadczeń uzyskanych od pracodawcy, m.in. dopłaty pracodawców do wypoczynku pracowników i członków ich rodzin, świadczeń ponoszonych przez pracodawcę z tytułu zakwaterowania pracownika. Dokonywanie takich świadczeń pociąga za sobą obowiązki pracodawcy związane z odprowadzeniem zaliczek na podatek dochodowy oraz składek na ubezpieczenie społeczne. Przychód ten może niekiedy na gruncie przepisów podatkowych korzystać ze zwolnienia. Podobnie, nie zawsze powstanie dla pracodawcy obowiązek poboru składek na ubezpieczenie społeczne.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX