Siwińska Magdalena, Obowiązki informacyjne pracodawcy wobec urzędów
Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Nieaktualny, stan prawny na: 21 lutego 2016 r.
Obowiązki informacyjne pracodawcy wobec urzędów
Z posiadaniem statusu pracodawcy wiąże się szereg obowiązków i formalności. Większość z nich wynika z faktu zatrudniania pracowników i polega na zapewnieniu im wykonywania obowiązków wynikających z zawartej umowy o pracę oraz zapłaty należnego wynagrodzenia. W tym zakresie mieści się również szereg obowiązków szczegółowych wobec zatrudnionych, które powstają i trwają aż do ustania stosunku pracy. W związku z zatrudnianiem pracowników pracodawca ma także określone obowiązki publicznoprawne, tj. wobec określonych urzędów i instytucji powołanych do nadzoru nad przestrzeganiem prawa pracy, lub z którymi - z mocy przepisów prawa - jest zobowiązany współpracować.
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX