Błaszkiewicz Paweł, Narzędzia do zarządzania szkoleniami
Narzędzia do zarządzania szkoleniami
Narzędzia do zarządzania szkoleniami powinny z jednej strony dokumentować działania firmy na rzecz rozwoju pracownika, z drugiej zaś pozwalać precyzyjnie ustalać cele, monitorować ich realizację, wprowadzać niezbędne zmiany. Do najczęściej wykorzystywanych narzędzi należą: matryca szkoleń, matryca kompetencji, karta rozwoju zawodowego, dokumenty systemu mentoringu, coachingu i sukcesji. Ponadto używa się też: map rozwoju procesu (obrazowe ujęcia przepływu informacji, kolejności działań, miejsc decyzyjnych w procesie np. szkoleń); rocznego planu szkoleń (lub harmonogramu szkoleń wewnętrznych); komputerowej bazy ofert szkoleniowych; kart projektów; narzędzi monitorowania rozwoju (np. wskaźników). Warto, by ww. pomoce były ogólnodostępne dla pracowników np. w formie biblioteki szkoleń.
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX