Komentarze praktyczne
Opublikowano: LEX/el. 2019
Status: Aktualny
Autor:

Na styku regulacji, czyli sztuczna inteligencja w sektorze finansowym – status quo i kierunki rozwoju prawa

Sztuczna inteligencja (artificial intelligence, AI) oraz uczenie maszynowe (machine learning, ML) to obecnie jedne z najbardziej efektywnych sposobów wykorzystania dużych zbiorów danych (big data) i automatyzacji wielu procesów. Choć koszty wdrożenia odpowiednich rozwiązań mogą być na początku wysokie, to jednak taka inwestycja ma szansę się szybko zwrócić. Zalety wykorzystania AI oraz ML zostały dostrzeżone również przez sektor finansowy, który wykorzystuje nowe technologie m.in. w takich obszarach jak analityka, handel algorytmiczny, ocena zdolności kredytowej, monitoring transakcji oszukańczych czy interakcje z klientem, np. chatboty. Coraz więcej przepisów prawa dostosowuje się do zmieniającego się otoczenia technologicznego i społecznego, jednak sztuczna inteligencja to nadal obszar nie do końca „zagospodarowany” regulacyjnie, co może rodzić wiele wyzwań dla uczestników rynku, prawodawców oraz regulatorów. Jakie to wyzwania? Odpowiedź w artykule.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów prezentację