Szulin Patrycja, Monitorowanie kontroli zarządczej w jednostce nadrzędnej

Komentarze praktyczne
Opublikowano: LEX/el. 2021
Status: Aktualny
Autor:

Monitorowanie kontroli zarządczej w jednostce nadrzędnej

Wstęp

Rozpatrując przykład podstawowej jednostki samorządu terytorialnego, jaką jest gmina, różnica w monitorowaniu poszczególnych jednostek organizacyjnych gminy, należących do sektora finansów publicznych, jest zależna od wielu czynników. Zasadniczą kwestią w tej materii jest forma prawna jednostki organizacyjnej – czy to jest jednostka budżetowa, czy też samorządowy zakład budżetowy. Nie zapominajmy także o samorządowych osobach prawnych zaliczanych w poczet jednostek sektora finansów publicznych; w tym miejscu należy wskazać samorządowe instytucje kultury, organizowane wedle formuły i nazwy ustalonej przez organizatora (np. dom kultury, centrum kultury, biblioteka, centrum sportu).

Oczywiście zupełnie inny poziom wzajemnych zależności jest kwestią nierozerwalnie związaną z poziomem i stopniem samodzielności danej jednostki.

1.Kierownik jednostki nieposiadający osobowości prawnej

Kierownik jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej nie będzie mógł samodzielnie reprezentować jednostki – potrzeba mu do tego pełnomocnictwa,...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX