Szalak Michał, Mianowanie - akt administracyjny czy prawa pracy?

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Nieaktualny, stan prawny na: 25 kwietnia 2023 r.
Autor:

Mianowanie - akt administracyjny czy prawa pracy?

Mianowanie jest pozaumowną podstawą stosunku pracy - akt mianowania ma charakter administracyjny. W ten sposób dochodzi do nawiązania stosunku pracy zawsze tam, gdzie wymaga tego jej szczególny charakter i w sytuacjach, gdy pracownikom stawia się szczególnie wysokie wymagania. Stosunek pracy na podstawie mianowania nawiązywany jest w przypadkach określonych w odrębnych przepisach regulujących prawa i obowiązki poszczególnych grup pracowników służb publicznych. W komentarzu omówiono szczególny charakter prawny tej podstawy stosunku pracy, a także wskazano przykłady pracowników mianowanych i ich uprawnienia. Kwestie te zilustrowano praktycznymi przykładami.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX