Błaszkiewicz Paweł, Metodologiczne i psychologiczne pułapki badań organizacyjnych

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autor:

Metodologiczne i psychologiczne pułapki badań organizacyjnych

Badania organizacji dostarczają szeregu informacji przydatnych w zarządzaniu firmą. Przedstawiono zasady prawidłowego przeprowadzania badań organizacji. Zdefiniowano pojęcia badanie i metoda. Proces projektowania celów badawczych został szczegółowo omówiony z uwzględnieniem takich kwestii jak: wybór odpowiednich pytań do ankiet oraz rodzaje problemów organizacyjnych, które można objąć badaniem. Następnie przedstawiono zasady redagowania hipotez badawczych, polegające na pewnym założeniu, co do którego po przeprowadzeniu badania będzie można stwierdzić czy jest prawdziwe czy fałszywe. Projekt planu badawczego, na który składa się wybór narzędzi dostosowany do problemu badawczego i dobór respondentów, należy dokładnie przygotować biorąc pod uwagę m.in. budżet badania i termin jego zakończenia. Ważną kwestią jest przygotowanie pracowników do badania i prawidłowe zebranie od nich potrzebnych danych. Na końcu należy dokonać analizy i wyciągnąć wnioski z badania.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX