Gocan Irmina, Metodologia opracowywania całościowego katalogu stanowisk pracy
Metodologia opracowywania całościowego katalogu stanowisk pracy
1.METODOLOGIA TWORZENIA NAZEWNICTWA STANOWISK
Nazwa stanowiska pracy:
Spełnia istotną funkcję komunikacyjną, zarówno wewnątrz organizacji, jak i poza nią, w szczególności w przypadku stanowisk, reprezentujących organizację przed instytucjami zewnętrznymi, partnerami i kooperantami oraz klientami,
Powinna umożliwiać łatwe zidentyfikowanie znaczenia stanowiska dla organizacji oraz zadań, jakie stanowisko realizuje,
Jest istotna z punktu widzenia różnych funkcji związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi
tj. wynagradzanie, dobór pracowników, ocena i planowanie rozwoju pracowników czy ruchy kadrowe.
W związku z powyższym w toku projektu powinno nastąpić wypracowanie nowego nazewnictwa stanowisk pracy, które ma na celu:
Ujednolicenie nazewnictwa stanowisk w całej organizacji,
Oddanie realnego poziomu stanowiska za pomocą nazwy,
Wskazanie specjalizacji,
Urynkowienia nazewnictwa (nazwy adekwatne do nazw funkcjonujących na rynku pracy).
Ponadto wszystkie nazwy stanowisk powinny zostać rozszerzone o odnośnik odwołujący się do obszarów...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX