Jurczewska Marzena, Kontrola PIP w zakresie czasu pracy, urlopów oraz działalności socjalnej

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Nieaktualny, stan prawny na: 1 stycznia 2016 r.
Autor:

Kontrola PIP w zakresie czasu pracy, urlopów oraz działalności socjalnej

Do zadań Państwowej Inspekcji Pracy należy również nadzór i kontrola przestrzegania przez pracodawców przepisów prawa pracy, a więc tego czy spełniają oni wszystkie swoje zobowiązania, wynikające z przestrzegania przepisów o czasie pracy, udzielaniu urlopów oraz działalności socjalnej jaką prowadzi pracodawca. Inspektorzy pracy sprawują kontrolę nad prawidłowym rozliczaniem czasu pracy, rekompensowaniem pracy w godzinach nadliczbowych, ustalaniem i przestrzeganiem planu urlopów. Działają oni na podstawie ustawy z dnia 13 kwietnia 2007 r. o Państwowej Inspekcji Pracy. W komentarzu omówiono między innymi, jak powinien postępować pracodawca, aby ustrzec się nieprawidłowości w sposobie prowadzenia przez niego ewidencji czasu pracy, również pracowników młodocianych i niepełnosprawnych oraz jakie kroki prawne wobec pracodawców może podjąć inspektor pracy.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX