Leśnikowska-Marciniak Monika, Konflikty w pracy - czym one są i jak im zaradzić? (cz. 2)

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autor:

Konflikty w pracy - czym one są i jak im zaradzić? (cz. 2)

Kontaktując się z ludźmi w miejscu pracy, nie da się uniknąć kontrowersji i konfliktów. Są jednak pewne sposoby, aby je zminimalizować, załagodzić i rozwiązać. Możemy postarać się, aby nasi rozmówcy zrozumieli dany problem: zdefiniowali strukturę sytuacji i rozpoznali swoje interesy. Teoretycy podkreślają, że wspólne opisanie problemu to połowa sukcesu, ponieważ ten zabieg pozwoli oddzielić ludzi od problemu, a co za tym idzie - współpracować, aby go rozwiązać. Możemy starać się unikać dysfunkcjonalnych konfliktów relacji oraz zadbać o to, aby pracownicy powstrzymali się od stereotypowego myślenia o innych. Możemy też zapamiętać, że nie da się negocjować wartości. Jeżeli coś jest dla kogoś ważne, nie próbujmy nawet przekonać go, że jest inaczej. Możemy natomiast wspólnie poszukać i zastanowić się co można w tej sytuacji zrobić, aby było to dla wszystkich do przyjęcia. Możemy zadbać o satysfakcję merytoryczną, psychologiczną i proceduralną pracowników.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX