Dziedziczak-Foltyn Agnieszka, Komunikacja międzykulturowa – różnice zachowań biznesowych na przykładzie krajów Azji Południowej: Indii, Bangladeszu, Nepalu, Pakistanu oraz krajów Azji Południowo-Wschodniej: Tajlandii, Wietnamu, Malezji, Singapuru, Indonezji i Filipin

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autor:

Komunikacja międzykulturowa – różnice zachowań biznesowych na przykładzie krajów Azji Południowej: Indii, Bangladeszu, Nepalu, Pakistanu oraz krajów Azji Południowo-Wschodniej: Tajlandii, Wietnamu, Malezji, Singapuru, Indonezji i Filipin

Przedstawiciele zachodniego świata biznesu interesują się krajami azjatyckimi już od wielu lat. Fenomen "azjatyckich tygrysów" sprawił, że pojawiła się potrzeba poznania tych egzotycznych dla ludzi Zachodu kultur biznesowych. Cennych danych empirycznych na temat specyfiki omawianych w tekście krajów azjatyckich dostarczają wyniki badań Ch. Hampdena-Turnera i A. Trompenaarsa oraz innego badacza G. Hofstede, ekspertów w dziedzinie międzykulturowego zarządzania. Wiele praktycznych wskazówek dla biznesmenów i menedżerów mających kontakty m.in. z Azjatami sformułował zaś praktyk biznesu R. Gesteland. Wiedza tych autorów, a także doradców od komunikacji międzykulturowej w świecie biznesu, posłużyła do opisu kultury kolejnej grupy krajów, tym razem z regionu Azji Południowej i Południowo-Wschodniej.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX