Dziedziczak-Foltyn Agnieszka, Komunikacja międzykulturowa. Różnice zachowań biznesowych na przykładzie krajów latynoamerykańskich
Komunikacja międzykulturowa. Różnice zachowań biznesowych na przykładzie krajów latynoamerykańskich
Procesy globalizacyjne niewątpliwie wpłynęły na zmianę charakteru peryferyjnej roli Ameryki Łacińskiej w gospodarce światowej. Pełniąc od czasów kolonialnych rolę jedynie dostawcy surowców i artykułów żywnościowych do krajów uprzemysłowionych w drugiej połowie XX w. państwa latynoamerykańskie postawiły na rozwój gospodarczy a w latach 90. na zwiększenie udziału regionu w systemie gospodarki światowej. Pojawiła się w związku z tym potrzeba poznania kultury krajów Ameryki Łacińskiej przez biznesmenów i menedżerów z Europy czy Stanów Zjednoczonych. Pomocne w zdobywaniu wiedzy na ten temat są wyniki badań przeprowadzonych wśród menedżerów przez Ch. Hampdena-Turnera i A. Trompenaarsa, którzy zainteresowali się niektórymi z krajów tego obszaru, a także wnioski G. Hofstede na temat wymiarów kultury wybranych krajów latynoamerykańskich oraz praktyczne wskazówki R. Gestelanda dotyczące charakterystycznych dla Latynosów zachowań biznesowych. Wszystko to opisane zostało w niniejszym artykule.
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX