Dziedziczak-Foltyn Agnieszka, Komunikacja międzykulturowa. Różnice zachowań biznesowych na przykładzie krajów latynoamerykańskich

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autor:

Komunikacja międzykulturowa. Różnice zachowań biznesowych na przykładzie krajów latynoamerykańskich

Procesy globalizacyjne niewątpliwie wpłynęły na zmianę charakteru peryferyjnej roli Ameryki Łacińskiej w gospodarce światowej. Pełniąc od czasów kolonialnych rolę jedynie dostawcy surowców i artykułów żywnościowych do krajów uprzemysłowionych w drugiej połowie XX w. państwa latynoamerykańskie postawiły na rozwój gospodarczy a w latach 90. na zwiększenie udziału regionu w systemie gospodarki światowej. Pojawiła się w związku z tym potrzeba poznania kultury krajów Ameryki Łacińskiej przez biznesmenów i menedżerów z Europy czy Stanów Zjednoczonych. Pomocne w zdobywaniu wiedzy na ten temat są wyniki badań przeprowadzonych wśród menedżerów przez Ch. Hampdena-Turnera i A. Trompenaarsa, którzy zainteresowali się niektórymi z krajów tego obszaru, a także wnioski G. Hofstede na temat wymiarów kultury wybranych krajów latynoamerykańskich oraz praktyczne wskazówki R. Gestelanda dotyczące charakterystycznych dla Latynosów zachowań biznesowych. Wszystko to opisane zostało w niniejszym artykule.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX