Dziedziczak-Foltyn Agnieszka, Komunikacja międzykulturowa. Różnice zachowań biznesowych na przykładzie krajów arabskich

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autor:

Komunikacja międzykulturowa. Różnice zachowań biznesowych na przykładzie krajów arabskich

Zainteresowanie Zachodu światem arabskim wzrosło gwałtownie w latach 70. XX w. w związku z rozwojem przemysłu naftowego. Wcześniej nieliczni biznesmeni spoza krajów arabskich utrzymywali bezpośrednie kontakty z arabskimi przedsiębiorcami i niewiele wiadomo było na Zachodzie o arabskiej kulturze, a o zachowaniu Arabów w biznesie w szczególności. Obecnie w rozeznaniu się w kulturze świata arabskiego pomocne są wyniki badań przeprowadzonych wśród menedżerów przez Ch. Hampdena-Turnera i A. Trompenaarsa, którzy zainteresowali się niektórymi z krajów arabskich, a także wnioski G. Hofstede na temat wymiarów kultury wybranych krajów arabskich oraz praktyczne wskazówki R. Gestelanda dotyczące charakterystycznych dla Arabów zachowań biznesowych. Wszystko to opisane zostało w niniejszym artykule.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX