Plichta Alicja, Kodeks branżowy: pacjent jako podmiot danych
Kodeks branżowy: pacjent jako podmiot danych
Wymagania, zasady, obowiązki
Placówki medyczne wdrażające kodeks będą musiały dostosować się do wielu wymagań, jakie wprowadza RODO, a jakie uszczegóławia kodeks branżowy.
Wśród tych wymagań znalazły się:
prowadzenie wszelkiej komunikacji z pacjentem w zakresie realizacji jego praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych w języku polskim (jeśli pacjent nie posługuje się tym językiem – w miarę możliwości należy zapewnić mu otrzymanie informacji w znanym mu języku);
prowadzenie komunikacji w sposób zwięzły, przejrzysty, zrozumiały i prostym językiem dla odbiorcy;
prowadzenie komunikacji w formie pisemnej, ustnej lub elektronicznej;
prowadzenie komunikacji bez zbędnej zwłoki, udzielenie odpowiedzi nie później niż w ciągu miesiąca;
udzielanie wszelkich informacji po uprzednim ustaleniu tożsamości pacjenta;
zasada, że komunikacja jest wolna od opłat (wyjątkiem jest sytuacja, kiedy żądania pacjenta są nieuzasadnione lub nadmierne - chodzi o realizację żądań z art. 15-22RODO - wtedy można określić cennik opłat za...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX