Olik Jakub, Kluczowe Wskaźniki Efektywności i ich zastosowanie w operacyjnych procesach HR

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autor:

Kluczowe Wskaźniki Efektywności i ich zastosowanie w operacyjnych procesach HR

Osiąganie założonych wyników efektywności to jeden z nadrzędnych celów organizacji. Determinuje ono sprawne realizowanie budżetu, podnoszenie satysfakcji klienta, a w dłuższej perspektywie uzyskanie przewagi konkurencyjnej na rynku. W praktyce często obserwuje się reakcyjne zarządzanie wynikami, czyli wyciąganie wniosków dopiero w momencie, gdy konkretne cele nie zostały osiągnięte w określonym okresie (na przykład kwartał, rok). Przykładowymi doraźnymi decyzjami menedżerów, wymuszonymi koniecznością zaadresowania tego problemu, mogą w konsekwencji być:

natychmiastowe zwolnienie najbardziej nieefektywnych pracowników,

nieprzemyślane inwestycje w narzędzia optymalizacyjne (np. ewidencje czasu pracy),

pospieszne wdrożenie prowizorycznych programów zwiększenia efektywności procesów.

Odpowiednie i systematyczne monitorowanie progresu wyników umożliwia proaktywną postawę organizacji w zakresie identyfikowania, adresowania i szybkiego mitygowania potencjalnych niebezpieczeństw ich...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX