Nowak Maciej Jacek, Kary pieniężne wymierzane za naruszenie uchwały reklamowej

Komentarze praktyczne
Opublikowano: LEX/el. 2017
Status: Aktualny
Autor:

Kary pieniężne wymierzane za naruszenie uchwały reklamowej

Celem komentarza jest szersza charakterystyka kar pieniężnych wprowadzonych do ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym 27.03.2003 r. - dalej u.p.z.p. - przez tzw. ustawę krajobrazową. W komentarzu zwrócono uwagę zarówno na przesłanki wymierzania kar pieniężnych, jak i sposób działania organów administracji publicznej przy ich wymierzaniu. Uwzględniono też stopień powiązania tego typu działań z możliwościami kwestionowania wydanych w tym przedmiocie decyzji oraz aktualnym w danej gminie stanem faktycznym związanym z zagospodarowaniem przestrzennym.

1.Wstęp

Ustawodawca zakłada wieloszczeblowe wzmocnienie systemu ochrony krajobrazu w Polsce. Wymaga to w kluczowym stopniu dostosowania regulacji związanych z planowaniem i zagospodarowaniem przestrzennym. Wyrazem powyższego jest wprowadzenie do ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym tzw. gminnej uchwały reklamowej, czyli - jak to określono w art. 37au.p.z.p. - zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX