Dziedziczak-Foltyn Agnieszka, Jakie mamy Polaków kształcenie, czyli ocena potencjału edukacyjnego szkolnictwa w świetle badań Bilansu Kapitału Ludzkiego w latach 2010-2013

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autor:

Jakie mamy Polaków kształcenie, czyli ocena potencjału edukacyjnego szkolnictwa w świetle badań Bilansu Kapitału Ludzkiego w latach 2010-2013

Bilans Kapitału Ludzkiego (BKL), realizowany w latach 2010-2014, to ponad 30 opracowań na temat podażowej i popytowej strony rynku pracy. Stanowi najbardziej kompleksowe źródło informacji nie tylko o polskim rynku pracy, ale również o systemie kształcenia i dokształcania Polaków. Obok serii raportów dotyczących wyników badań pracodawców, pracowników i bezrobotnych, w ostatnich latach opracowano kilka raportów dotyczących systemu edukacyjnego, w których mowa jest o uczniach szkół ponadgimnazjalnych oraz studentach szkół wyższych. Dodatkowo przeprowadzono analizę kierunków kształcenia na poziomie ponadgimnazjalnym i wyższym, co pozwala na dostarczenie niezbędnej informacji o systemie/rynku edukacyjnym. Wyniki badań dotyczących kierunków kształcenia i osób uczących się mogą stanowić cenny wkład w prowadzoną przez państwo bardziej racjonalną politykę edukacyjną zorientowaną na rynek pracy. Przydatne też będą również samym szkołom i uczelniom oraz młodym ludziom borykającym się z problemem, co dalej po szkole gimnazjalnej czy średniej.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX