Fazlagić Jan, Jak zwiększyć produktywność pracowników wiedzy?

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autor:

Jak zwiększyć produktywność pracowników wiedzy?

Wkraczamy w erę hiperspecjalizacji. Czym jest produktywność pracownika wiedzy, można wnioskować zarówno na podstawie opisu procesów pracy intelektualnej (czyli nakładów), jak i na podstawie jej efektów. W artykule przedstawiono wyniki badania przeprowadzonego wśród słuchaczy studiów podyplomowych Zarządzanie zasobami ludzkimi na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, dotyczącego ich produktywności. Z badań naukowców Uniwersytetu Harvarda wynika, że bez specjalnych wysiłków ze strony kierownictwa pracownicy wiedzy są w stanie zwiększyć swoją produktywność o 20%. Pracownicy pozostawieni samym sobie przejawiają tendencje do stopniowego zmniejszania swojego zakresu obowiązków albo do wyboru zbyt wielkiej liczby priorytetów. Należy w związku z tym opracować plan zaradczy. W artykule omówiono najważniejsze ustalenia powstałego w 2005 r. raportu pt. The Cost of Not Paying Attention: How Interruptions Impact Knowledge Worker Productivity.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX