Gajer Alicja, Jak opisać i zmierzyć kompetencje językowe pracownika?

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autor:

Jak opisać i zmierzyć kompetencje językowe pracownika?

Artykuł jest obszernym materiałem opisującym kompetencje językowe w odniesieniu do otoczenia zawodowego (w szczególności do zajmowanych stanowisk i wykonywanych zadań), oparte na zunifikowanych europejskich normach językowych (tu Rady Europy). Tekst ten szczegółowo opisuje rolę kompetencji językowych w sytuacjach zawodowych, metody oraz gotowe narzędzia wspomagające proces opisu i mierzenia kompetencji językowych. Autorka omawia ich zastosowanie w systemie ocen i analizie efektywności pracy. Ukazuje również korzyści wynikające z wdrożenia ujednoliconego opisu kompetencji językowych. W artykule znajdują się definicje narzędzi językowych tj. Mapa Kompetencji Językowych i Audyt Językowy oraz tabele zawierające szczegółowy opis kluczowych umiejętności i kompetencji językowych (np. wygłaszanie przemówień i robienie prezentacji, komunikacja nieformalna z klientem itd.) w odniesieniu do wybranych kilkudziesięciu stanowisk (ok. 40).

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX