Lenczyk-Woroniecka Katarzyna, Jak mając mały personel można zwiększyć liczbę zadań audytowych?

Komentarze praktyczne
Opublikowano: LEX/el. 2021
Status: Aktualny
Autor:

Jak mając mały personel można zwiększyć liczbę zadań audytowych?

Ilość zatrudnionych audytorów w sektorze jednostek finansów publicznych nie jest do końca oszacowana. Raport benchmarkingowy za rok 2020 sporządzony przez Ministerstwo Finansów dla jednostek sektora administracji rządowej, w których zatrudnieni audytorzy przekazują informację o realizacji zadań z audytu wewnętrznego, objął 566 jednostek i nie ujawnia ogólnej ilości zatrudnionych audytorów. Z zapisów raportu wynika jednak, że w około połowie jednostek zatrudniono do dwóch etatów audytorów wewnętrznych i stanowisk pomocniczych, a w tej grupie najliczniej (34%) były reprezentowane jednostki z pojedynczymi etatami. Ponadto, jak wynika z ostatnich badań prowadzonych przez Ministerstwo Finansów, w 2019 r. w sektorze jednostek samorządowych ponad połowa gmin, które uczestniczyły w badaniu, zatrudnia audytora wewnętrznego w wymiarze niższym niż jeden etat. Oznacza to, że praktycznie jednostki sektora finansów publicznych dysponują małymi zespołami audytowymi. Niniejszy komentarz jest próbą odpowiedzi na pytanie, jak można zwiększyć liczbę zadań audytowych, mając mały personel.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX