Szeląg Jarosław, Istota reklamacji w sektorze usług bankowych

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autor:

Istota reklamacji w sektorze usług bankowych

Masowość i powszechny dostęp do usług finansowych, a zwłaszcza popularyzacja nowoczesnych technologii ułatwiających świadczenie czynności bankowych na odległość, oprócz licznych wynikających stąd korzyści, spowodowały, że jednocześnie zwiększyło się prawdopodobieństwo zaistnienia różnorakich nieprawidłowości i błędów, które skłaniają klientów banków do zgłaszania swych zastrzeżeń i pretensji co do jakości obsługi. Problem ten dotyczy szczególnie konsumentów – najliczniejszej grupy odbiorców będących zarazem z reguły klientami bez fachowego przygotowania, wiedzy i doświadczenia w dziedzinie bankowości. W niniejszym komentarzu autor definiuje pojęcie reklamacji, określa jej zakres i kształt. Komentarz opisuje również informację o prawie do złożenia reklamacji, porównując podstawowe akty prawne regulujące funkcjonowanie sektora bankowego.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX