Marciniak Jarosław, Informacja kadrowa jako element informacji zarządczej

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autor:

Informacja kadrowa jako element informacji zarządczej

Informacja zarządcza jest zestawem najważniejszych informacji o funkcjonowaniu organizacji. W większych firmach informacja zarządcza stanowi integralną część systemu zarządzania, pomaga w podejmowaniu decyzji bieżących i strategicznych, zwraca uwagę na tendencje, zjawiska, problemy związane z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa. Projektując system informacji zarządczej, należy pamiętać, by cechowały go: prostota, łatwy dostęp i niezbyt skomplikowana obsługa. Wyodrębnia się dwie grupy czynników określających potrzeby informacyjne - czynniki organizacyjne oraz czynniki menedżerskie. Natomiast system informacji kadrowej dotyczy średnich i dużych firm. Wewnętrzna informacja kadrowa jest związana z zatrudnianiem, wynagrodzeniami, rekrutacją, szkoleniami, ocenami, wykorzystaniem czasu pracy, urlopów i absencji pracowników. Tworząc system informacji kadrowej, trzeba najpierw dokładnie określić potrzeby organizacji i cele samego systemu.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX